sobota, 2 stycznia 2016

Moje Noworoczne Postanowienia

Noworoczne postanowienia !
Też je macie?
Pamiętam jeszcze z dzieciństwa, kiedy to tuż po zakończonych świętach Bożego Narodzenia siadałam z rodziną przy miotającej choince z ciepłą herbatą w kubku. Wówczas to następowała chwila gdy każdy z domowników myślał o mijającym roku i o tym co tez on przyniósł nowego do naszego życia. Chwilę później w dłoni każdego z nas obok ciepłej herbaty lądowała podniszczona kartka oraz ołówek. Otóż nie była to taka byle jaka kartka papieru ale nasza mała rodzinna tradycja. Każdego roku tuż przed Sylwestrem dopisujemy na niej nasze osobiste Noworoczne postanowienia a potem chowamy ją bezpiecznie do pudełka na dnie szafy poto by na koniec kolejnego roku znów ja wyjąć, sprawdzić które elementy z listy udało nam się zrealizować a które nadal są aktualne lub tez przestały być priorytetowe i znów dopisać nowe. To taki namacalny sposób na utrwalenie naszych marzeń, celów a także by samemu sobie pokazać że rok to wiele czasu i w dużej mierze to od nas samych zależy co przez ten czas się wydarzy. Czy wy także macie podobna lub zupełnie inną tradycję związaną z Noworocznymi postanowieniami?





Moja Lista na 2016 rok!

W tym roku także mam kilka noworocznych postanowień. I jak zwykle jest ich kilka rodzajów. Podzielę się nimi z Wami a może zainspiruje kogoś kto jeszcze na własne postanowienia się nie zdecydował.



1. Sport
W nowym roku chcę popracować nad swoją sylwetką. Nie jest ona tragiczna ale miniony rok pod tym względem był w moim wykonaniu bardzo leniwy dlatego też teraz chce to nadrobić.
Mam na to taki oto pomysł
- ćwiczenia na siłowni - w internecie i damskich czasopismach roi się od planów treningowych dlatego nie będę już bezmyślnie snuć się po siłowni a zrealizuje konkretny plan!
- yoga - według wielu źródeł nie ma zadnej innej formy aktywności fizycznej która tak wspaniale wpływa na równowagę umysłu i ciała. W raz z nowym rokiem postanowiłam że i ja spróbuje!

2. Zdrowie
Jestem młodą kobietą i nie narzekam na stan mojego zdrowia, praktycznie nie pamiętam kiedy ostatni raz byłam chora a same przeziębienia nie zdarzają mi się często.  Nie mniej jednak w pierwszym kwartale tego roku chce zrobić sobie "mały przegląd".
- badania - poddam się rutynowym badaniom z krwi i moczu a także udam się na przegląd dentystyczny
- oczyszczanie organizmu - przeprowadzę oczyszczanie mojego organizmu. Mam już na oku ciekawą dietę oczyszczającą i na pewno się z nią wami podzielę
- woda -  wiemy ze woda jest zbawienna dla naszego organizmu ale ja sama jakoś nie mogę się przełamać do picia odpowiedniej ilości, dlatego tez w tym roku spróbuję pić minimum 1.5L dziennie

3. Uroda
będę kontynuować przygodę z makijażem i malowaniem paznokci, podoba mi się to !

4. Samorozwój
- zapiszę się na nowy kurs językowy
- poświęcę trochę czasu sztuce
- będę asertywna

5. Podróże
Oby było ich co najmniej tyle co w roku poprzednim! Jak tak sobie pomyślę to jest wiele miejsc które chciałabym zobaczyć ale na szczycie listy są Włochy których jak do tej pory nie udało mi się zobaczyć.

6. Blog
Powstanie tego bloga jest także związane z tradycją noworocznych postanowień. Przyznam jednak szczerze że nie jest to zupełnie spontaniczna inicjatywa jako że o samym pisaniu bloga myślałam często w dopiero co zakończonym roku.


Ciekawa jestem jak wygląda Wasza lista postanowień Noworocznych? Czy jest podobna do mojej ? A może wygląda zupełnie inaczej?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz